Resipi Sira Pisang

Untuk resepi pisang sira yang terdahulu air gulanya naz cuma titiskan setitik pewarna kuning untuk mendapatkan warna dan untuk menambah seri. Sira pisang pantai timur.






Sira Pisang Semanis Kurma Miera Humaira Resipi Oleh Miera Humaira

cookpad.com




Resepi Popia Sira Sambal Yang Rangup Betul Betul Menyelerakan

daridapur.com




Its All I Have To Bring Today Resepi Sira Pisang

pengatdurian.blogspot.com




Panaskan minyak bila dah panas goreng pisang hingga kekuningan dah angkat.




Resipi sira pisang. Pisang rebus banyak dijual di kedai kedai makan adalah antara menu sarapan pagi yang fofular di kelantan. Tanya jurujual dia pisang per sesuai buat sira sebab mak ngoh pun tak tahu. Biarkan hingga gula menjadi sira baru la boleh dihidangkan.



Resepi kuih dadar ketayap. Pisang sira bahan bahan 10 biji pisang nangka 100gm gula 2 kuntum bunga cengkih 2 kuntum bunga lawang 1 batang kulit kayu manis 250ml air daun pandan cara cara masak air dan gula hingga mendidih masukkan bahan rempah dan pisang. P isang kebatu di kelantan biasanya dibuat pisang rebus selain dari digoreng dan disira.



Sira pisang kelantan resepi sira pisang cara buat sira pisang sira pisang kebatu sira pisang sedap dan mudah pisang nak buat apa selain goreng resepi berasaskan pisang. Resepi yang sama cuba tang gulanya tu je yang berbeza sikit cara penggunaannya. Saya minta hubby membeli sesikat untuk dimasak sira pisang kerana rasanya macam lama betul tak membuatnya.



Dalam bekas taburkan gula pasir sedikit hingga permukaan bekas tertutup n letakkan pisang yang sudah digoreng tadi kemudian ditaburkan gula pasir lagi di atas pisang dan tutup cepat cepat supaya gula menjadi sira. Hari ini saya nak kongsikan resepi sira pisang atau pisang sira yang mudah dan sedapekceli dah banyak kali jugak ulang siar dalam blog niada yang saya gunakan laici dan ada juga yang guna gula dan air macam biasa jeruntuk membuat sira pisang seeloknya guna pisang masak yang masih pejalkalau yang dah ranum tu nanti isinya lembeklunyai. Resepi sambal ayam penyet.



Hasil 1 hidangan masa penyediaan35 minit 1 sikat pisang gula secukupnya terpulang pada masing2 secubit garam beberapa kuntum bunga cengkih 1 helai daun pandan disimpul sedikit pewarna kuning. Tutup periuk dan masak dengan api yang sederhana. Rasanya macam semua jenis pisang boleh dibuat sira.



Resepi udang masak saleri. Resepi kek batik ii. Jom belajar cara membuat cara memasak dan download pelbagai resepi yang mudah simple ringkas dan sedap di sini.



Penulisresepimudah kategoripisang masakanhidangan melayu. 2 gula melaka atau gula batu atau gula biasa 3 daun pandan 4 beberapa kuntum bunga cengkih 5 sedikit madu pilihan 6 kapur makan 7. Mak ngoh tahu pisang tunjuk jer.



Resepi bayam masak lemak. Resepi pisang sira lagi. 1 pisang nama pisang jangan tanya yer.



Resepi murtabak daging. Dua minggu lepas naz ada masukkan entry pisang sira juga.






Pisang Sira Dessert Mudah Sedapp

youtube.com




Banana Caremel Sira Pisang My Style Myresipicom

myresipi.com




Resepi Sira Pisang

anekaresipi.com






Cik Durian Auf Twitter Sira Pisang Sira Labu Dulu Aku Ada Jiran

twitter.com




Sira Pisang Mudah

babab.net




Sira Pisang Special Myresipicom

myresipi.com






Cik Wan Kitchen Sira Pisang Nangka

cikwankitchen.com




Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel