Resepi Kek Marble Mudah

Jangan marah ya tuan punya resepi. Mudah je menyediakan kek ni bila rasa malas nak mengukus boleh dibakar dalam oven seperti kek lain.






Kek Marble Pelangi Moist Best Photo Gift And Marble

terbesar.site




Resepi Kek Butter Pelangi Mudah Sedap Sukatan Cawan Kongxie

kongxie.blogspot.com




Resepi Kek Marble Sukatan Cawan Bakar Gebu

viramon.com




Resepi kek marble ini adalah yang paling mudah sekali untuk dibuat.




Resepi kek marble mudah. Kek marble yang lembut dan enak dinikmati ps. Lain kali memang boleh guna resepi ini lagi untuk membuat kek marble atau kek mentega. Gula halus tu kalau nak ganti dengan gula biasa pun boleh.



Faktor utama yang menjadikan kek marble ini gebu adalah penggunaan tepung kek itu sendiritepung kek berbeza dengan tepung gandum kerana telah dicampur dengan sukatan agen penaik sendiri ke dalam kek tu. Saya sudah pernah cuba guna oven dan hasilnya sama sahaja. Resepi kek marble bahan bahan 250g butter 150g gula halus 250g tepung naik sendiri 4.



Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Simple dan senang sukatan cawan. Resepi kek coklat marble pelangi mudah kek ini memang lembut teksturnya dan apa apa kek pun akan lebih sedap selepas sehari kerana butternya akan mula serasi dengan keseluruhan kek.



Kuih dorayaki kacang merah. Daging sambal tempoyak goreng. Kalau buat kek marble bahagikan adunan kepada beberapa bahagian dan warnakan mengikut warna yang disukai.



Tuang dalam adunan dan loreklah sesuka hati. Untuk kali ni sy gunakan serbuk koko van houten sebagai perasa kepada kek marble selain daripada nuteela dah la sedap. Tapi belum sempat nak update dalam blog waktu itu disebabkan sibuk dengan penyediaan kertas peperiksaan akhir tahunhari ini baru berkesempatankebetulah sekolah dicutikan kerana masalah jerebusambil duduk2 je dalam rumah sambil update blog.



Kek marble susu ni sebenarnya sue buat minggu lepas. Kek tetap naik dengan gebunya dan sangat moist. Sebab kali ini dalam video tutorialsaya panjangkan lagi siri kek kukus guna blender dengan resepi kek marble nutella mudah nilepas ni memang best la kan nak melorek kek kepada pelbagai bentuk.



Kek marble merupakan kek dengan berbentuk seperti marble dan ianya amat disukai oleh pencinta kek. Cara buat kek asas. Sesetengah resepi kek marble mengetengahkan satu campuran vanila dan kek coklat di mana ia adalah berperisa vanila dengan jalur perisa coklat.






Resipi Kek Span Marble Ni Dapat Lebih 10 Ribu Share Di Fb Mudah

rasa.my




6 Resepi Kek Raya Aidiladha Dari Orang Dulu Dulu Yang Sedap Mudah

blogmazeer.com




Masam Manis Kek Minyak Lembut Dan Mulus Hasilnya Sedap Recipes

pinterest.com.au






Resipi Kek Marble Kek Chocolate Brulee Dan Kek Pisang Kukus

denai.my




Kek Marble Susu

resepimudah.com




Resepi Aneka Kek App Report On Mobile Action App Store

mobileaction.co






Resepi Kek Marble Gebu Yang Mudah Tetapi Sedap

daridapur.com




Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel