Resipi Samperit Klasik

Dah start wat kukis ke kawan2sy baru nk warm up ni cam biasalah mestilah wat sekut yang anak2 sukahurm apa lagi kalau bukan samperitbiskut dahlia nijangan bergaduh lak kata ni samperitni biskut dahliasebenarnya adunannya sama jer yg membezakan ialah bentuk sama ada seperti bunga dahlia atau dibuat panjang2 tuh. Resepi ni saya ambil ari fb seorang teman.






Cara Mudah Hasilkan Biskut Semperit Klasik Sukatan Cawan

nurimanqhaisara.com




Kuih Semperit Susu Guna 3 Bahan Sahaja Resepi Memikat Suami

facebook.com




Biskut Semperit Resepi Kuih Raya Buat Orang Lapo

buatoranglapo.com




Sungguh baik dan pemurah penyumbang resepi ni.




Resipi samperit klasik. Adunan doh kuih ni agak lembik dan melekat tetapi jangan. Biskut semperit adalah antara biskut yang menjadi kegemaran ramai apabila tibanya musim raya nanti. Biskut semperit ni sebenarnya bukan sahaja di gemari oleh dalili tapi ia juga merupakan biskut kegemaran abanag ita.



Kak zana hehehe kaknaz pun baru jer ni panaskan enjin utk mengukis. Tapi kekadang enjin naz tu sejuk balik. Kanak kanak pun pasti suka sebab rasa yang manis berlemak dan rangup.



Tercari cari resepi biskut semperit dahlia yang rangup dan tidak mengecewakan anda. Hajat hati nak buat nanti. Apa kata di bulan ramadan yang mulia ini anda cuba buat hasil perkongsian resepi dari puan azmira abdul majeed seorang baker yang memang marvellous.



Bila melihat emak dah mula membuat biskut raya pasti abang akan merengek setiap hari meminta agar emak membuatkan biskut ini untuknya. Sape suka samprit angkat tangan. 200gm sc mentega bergaram.



Kanak kanak pasti menggemari resepi ini kerana ia menawarkan ledakan kelazatan mentega yang diserikan dengan rasa oren dan dihiasi dengan seribu kilauan. Hari ni nak share resepi samprit dahlia. 250 gram butter 150 gram gula icing 1 biji kuning telur 250.



Manis lemak dan cair dimulut membuatkan sesiapa saja yang memakannya pasti tidak akan cukup hanya dengan dua tiga keping sahaja. Samperit ini banyak meninggalkan nostalgia kepada kak noor semasa zaman remaja. Segala tips semua di ajar satu persatu.



18 august 2011 at 2058 naz said. Tak panas lelama sangat punhihihi. Resipi klasik ini bukan sekadar sensasi semperit yang biasa.



Hihihari ni baru 3 ramadhan tapi sy dah mula mengumpul resepi resepi biskut yang sedap. Baru berhajat nk buat samperit resipi mertuatgk yg hijau ni terguda pulak. Resepi semperit susu yang gebu dan cair di mulut bagi che nom biskut ini adalah biskut yang wajib dihidangkan pada hari perayaan sebab disamping biskut moden lain biskut klasik ni ada auranya yang tersendiri.



Ketika bergelar student di uitm. Pada setiap kali kunjungan ayahanda dan bonda di uitm biskut samperitlah yang dibawa oleh mereka. Sebelum2 ni saban tahun saya melanggan biskut semperit versi rangup dari seorang teman sejawat satu ketika dulu yang diusahakan oleh ibu saudaranyarasanya lingkungan 6 7 tahun juga saya melanggan biskut tusebab utamanya ialah biskut tu tersangat sedap dan rangupkiranya dah jadi biskut utama kami sekeluarga bila menjelang syawal.



Semoga tuan punya.






Samperit Resepi Lama Dapur With Love

icookwithlove.blogspot.com




Semperitklasik Instagram Photos And Videos Instagram Viewer

authgram.com




Resepi Semperit Susu Sukatan Cawan

viramon.com






Biskut Dahliakenapa Jadi Kembang

tiffinbiru.com




Semperit Klasik

inmyheart-aznie.blogspot.com




Semprit Airtangan Azlina Ina Cookie Recipes Dessert Recipes

pinterest.com






Biskut Dahliakenapa Jadi Kembang

tiffinbiru.com




Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel