Resipi Akak Kedut

Akok yang sedap biasanya lemak lembut dan berkedut kedut rupanya. Puasa thn ni tak leh mkn akok lagi sbb akak yg jual akok tu tak nampak pun kat bazar ramadhan.






Kuih Akok Berkedut Kedut Yang Sedap Azie Kitchen

aziekitchen.com




Resepi Akok Kedut Guna Trio Athirahassin

athirahassin.com




Resepi Ramadhan Akok Kedut Kelantan Youtube

youtube.com




Telur tu guna telur itik lbh ok ke lagumana.




Resipi akak kedut. Kedut bukan sebarang kedut okay kedut ini digemari ramai hahaha sehingga dikatakan lagi berkedut lagi eloklah kejadiannya. Semasa bakar kuih akok akan kembang mengelembungjangan risau bila masak ia akan mengecut dan menjadi akok kedut. Kepada semua peminat peminat brownies hari ni saya nak kongsikan resepi brownies kedut yang mudah dan sangat sangat sedap.



Maaf ek akak curi mse akak jap. Akok kedut versi kelantan kuih akok kedut ini sedap di makan waktu berbuka puasa. Brownies ni jenis kek mampat yang teksturenya dense dan rasanya memang kaya dengan coklat.



Masih ingat lagi kuih akok yang sedap di jual di pasar bachok sehinggakan kakak saya order kuih akok untuk majlis pernikahan beliau. Maaf akak sy bnyk tnya. Tapi seperti biasa lah saya akan cuba juga resepi lain dengan sukatan yang berbeza bagi mendapatkan akok yang benar benar sedap dan cantik.



Pastu gula pasir ni gula biasa ataupom gula yg blend tu. 1 sudu teh sudu kecik ke bsar. Pecal dengan kuah kacang sayur sayuran dan kuah kacang yang enak.



Semasa proses membakar. Ok smua dah saya printscreen kakak mntak saya buat nk hntarkan bekas jiran katanya haa lgpun resipi ni nmpak simple saya pun xpenah buat brownies hope menjadi haha thanks akak for resipi. Ketika terlihat kuih akok yang ditayangkan di instagram tiba tiba teringin untuk makan kuih akok yang berkedut kedut.



Kaedah double boiling tu mcm mana ekh pastu kalo ganache tu kta bt skali je boleh. Dah blik kelate kot. Sbb sy nk try tp xtau smua ni.



Kuih akok adalah kuih tradisional yang tersohor di negeri che siti wan kembang negeri kelahiranku. Jika betul caranya maka akan terhasillah brownies yang seakan akan kek coklat bantat dengan satu lapisan kedut kedutan pada permukaannya. 9 januari 2014 825 pg.



Happy mengalahkan dapat duit berkepuk kepuk hahaha. Sy nk tnya bnyk ni. Campur campur gaul gaul tuang ratakan dan bakar.



Actually brownies jika dibuat mengikut teknik yang betul memang akan menghasilkan permukaan yang sedikit berkedut shining dan crack. Prawn olio versi aku. Trending sekarang ialah br ownies kedut.



Oct 25 2015 73300 am. Saya pernah kongsikan resepinya dulu di sini. Jadi untuk yang mengidam nak makan akok tapi tak dapat balik beli kat qelate boleh lah try resepi ini.



Akok bukannya berasal dari perkataan akak yang di bahasa kelantan kan. Masa tengok je rupa akok kedut fukuoka i ni terus happy sampai menjerit2 kegembiraan. Kepada semua peminat peminat brownies hari ni saya nak kongsikan resepi brownies kedut yang mudah dan sangat sangat sedap.






Resipi Harian Projek Breakfast Hari Ni Akok Kedut Guna Facebook

facebook.com




Cik Wan Kitchen Akok Kedut Kelantan

cikwankitchen.com




Kuihkelantan Hashtag On Instagram Insta Stalker

istalker.org






Resepi Kuih Akok Kedut Mudah

youtube.com




Premium Brownies Mix Facebook

facebook.com




نانا On Twitter Okay Gais Resepi Brownies Kedut 20 A Thread

twitter.com






Kuih Akok Berkedut Kedut Yang Sedap Azie Kitchen

aziekitchen.com




Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel